Penjelasan Mengenai Orang Bisnes Sampah

Entry saya yang lepas Orang Bisnes Yang Sampah mendapat hits yang amat baik, mungkin kerana entry tersebut telah dilinkkan di website rakan2 saya yang popular seperti Fazdlee, Jalil, dan Aidan Blog.

Di sini ingin saya jelaskan bahawa orang bisnes sampah yang saya maksudkan bukanlah orang-orang yang buat MLM, skim cepat kaya, skim piramid, perniagaan internet, geng2 perigi duit, geng2 cari downline dan sebagainya. Orang-orang yang saya maksudkan sebagai orang bisnes sampah ialah orang yang buat bisnes sebenar tapi bisnesnya sampah.

Geng-geng yang disebutkan di atas (MLM, skim cepat kaya, skim piramid, perniagaan internet, geng2 perigi duit, geng2 cari downline dsb.) tidaklah termasuk kategori orang bisnes sampah, bahkan mereka termasuk dalam kategori yang lebih hina iaitu sampah sarap.

2 Responses to Penjelasan Mengenai Orang Bisnes Sampah

  1. Fizul says:

    Kalau aku buat business angkut sampah kira business sampah gak ker?

  2. suhaimiramly says:

    itu bisnes “sanitary engineering” hhehe

Leave a Reply

