Hari yang mempatriotikkan

Pagi ini, setelah saya bangun, sembahyang subuh dan bersarapan seperti biasa, saya pun membuka akhbar untuk membaca berita-berita mutakhir. Tatkala membelek akhbar, tiba-tiba saya rasa dikejutkan apa bila membaca satu tajuk berita di muka hadapan yang amat membanggakan saya selaku rakyat Malaysia.

Hampir ingin menitis air mata saya melihat kejayaan anak-anak Malaysia tak kira tua atau muda, sama-sama berganding bahu melakar kejayaan unik untuk negara Malaysia. Kejayaan yang terpahat ini tak akan dapat dikalahkan walaupun oleh negara yang digelar “negara maju”.

Aku amat berbangga dan bersifat patriotik yang amat pada hari ini. Bangga aku menjadi rakyat Malaysia apa bila melihat anak bangsa ku mencapai kejayaan yang ulung. Bukan calang-calang kejayaan yang diukir oleh mereka, sehingga kalbu ku turut sebak terharu mengenangkan peri hebatnya kejayaan anak bangsaku ini. Biarlah apa orang lain katakan, aku bangga menjadi anak Malaysia. Aku bangga anak bangsa Malaysia ku mencapai kejayaan yang hebat dan mempatriotikkan.

Berita tersebut:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

6 Responses to Hari yang mempatriotikkan

  1. greenchips says:

    uik!pecah rekod?sebelum ni sape yg pegang rekod ni..

  2. Boy says:

    Tahniah, ini baru betul semangat “Malaysia Boleh” ….opppps “Malaysia Bodoh”

  3. djambu says:

    bolehland kata…

  4. kuku says:

    kenapa..perlu..muka..depan…?

  5. stammofa says:

    bile aku tgk muke makcik tu.. sambil membaca beberapa perkataan berhampiran dengannya… hati dan minda aku secara unison terus mengujarkan perkataan “bodoh”

    takde mende sangat le tu yg nak dibuat selain drp menumbuk belacan beramai2..

  6. bodo says:

    umno punya keje laa…
    suka buat melayu terus lalai dalam kebodohan…

Leave a Reply

